Η Eurobank παρέχει οικονομική ασφάλεια με την εφαρμογή πολιτικών για την καταπολέμηση της απάτης, της διαφθοράς και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, οι οποίες συμμορφώνονται με τους διεθνείς κανονισμούς για την αντιμετώπιση περιπτώσεων παραβίασης οικονομικών περιορισμών και κυρώσεων, και με την αποτελεσματική διαχείριση δυνητικών συγκρούσεων συμφερόντων.
Μηχανισμός καταγγελίας παραβάσεων
Η Eurobank λειτουργεί με βάση υψηλά πρότυπα ηθικής, ακεραιότητας, διαφάνειας και υπευθυνότητας. Στρατηγικής σημασίας δέσμευση αποτελεί η διαφύλαξη της φήμης και της πελατείας. Γι’ αυτό είναι πρωταρχικής σημασίας, οι εργαζόμενοι να ενεργούν με εντιμότητα, υψηλό αίσθημα ευθύνης και να μεριμνούν για τη διασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων και των πόρων για τα οποία είναι υπεύθυνοι.
Στο πλαίσιο αυτό, η Eurobank εφαρμόζει τον κανόνα μηδενικής ανοχής σε περιστατικά απάτης, διαφθοράς, παραβίασης νομοθεσίας σχετιζόμενης με το ξέπλυμα χρήματος και γενικότερα σε ενέργειες που ζημιώνουν υλικά και επικοινωνιακά την Eurobank.
Η Eurobank εφαρμόζει την Πολιτική Αναφοράς Ανέντιμης/Παράτυπης Συμπεριφοράς για να διευκολύνει τα μέλη του προσωπικού της και τυχόν ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη να υποβάλλουν αναφορές σχετικά με περιστατικά, απόπειρες ή υπόνοιες περιστατικών που συνιστούν απάτη ή αντιδεοντολογική συμπεριφορά, εξαλείφοντας ταυτόχρονα τυχόν ανησυχίες ότι η αναφορά μπορεί να οδηγήσει σε δυσμενείς συνέπειες για τους ίδιους.
Μάθετε περισσότερα για τον μηχανισμό καταγγελίας παραβάσεων.
Σύγκρουση συμφερόντων
Στην Eurobank κατανοούμε, εντοπίζουμε, διαχειριζόμαστε και προλαμβάνουμε καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε σύγκρουση συμφερόντων. Προς τον σκοπό αυτόν, η Eurobank έχει θεσπίσει Πολιτική Σύγκρουσης Συμφερόντων, για τον εντοπισμό και τη διαχείριση καταστάσεων που οδηγούν ή μπορεί να οδηγήσουν σε πραγματική, δυνητική ή εικαζόμενη σύγκρουση συμφερόντων, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία και τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές.
Σύγκρουση συμφερόντων μπορεί να προκύψει όταν τα προσωπικά, επαγγελματικά ή οικονομικά συμφέροντα ενός μέλους του προσωπικού έρχονται σε αντίθεση προς τα συμφέροντα της Eurobank ή βασικών ενδιαφερόμενων μερών (π.χ. πελατών, μετόχων, προμηθευτών κ.ά.).
Μάθετε περισσότερα για τη σύγκρουση συμφερόντων.
Καταπολέμηση της δωροδοκίας και της διαφθοράς
Η Eurobank επιδεικνύει μηδενική ανοχή στη δωροδοκία και τη διαφθορά. Γι’ αυτό, έχει θεσπίσει Πολιτική κατά της δωροδοκίας και της διαφθοράς που ισχύει για όλο το προσωπικό της με σκοπό την αποτροπή περιπτώσεων δωροδοκίας και διαφθοράς και την προαγωγή της ακεραιότητας στο επιχειρηματικό περιβάλλον
Η Eurobank παρέχει διαρκή κατάρτιση και ενημέρωση του προσωπικού σχετικά με την αποτροπή και τον εντοπισμό των περιπτώσεων δωροδοκίας και διαφθοράς.
Μάθετε περισσότερα για τη καταπολέμηση της δωροδοκίας και της διαφθοράς.
Διεθνείς κανονισμοί για οικονομικές κυρώσεις
Η Eurobank έχει αναπτύξει πολιτικές, διαδικασίες και μηχανισμούς παρακολούθησης προκειμένου να συμμορφώνεται πλήρως με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, και να αντιμετωπίζει περιπτώσεις που αφορούν την παραβίαση Διεθνών Κανονισμών, απαγορεύοντας, διακόπτοντας και εντοπίζοντας οποιαδήποτε περίπτωση οικονομικής οντότητας/οργανισμού/χώρας που συνδέεται με τρομοκρατικές δραστηριότητες, εμπορία ανθρώπων, διακίνηση ναρκωτικών και όπλων.
Επιπλέον, η Eurobank παρέχει στο προσωπικό συνεχή εκπαίδευση ώστε να κατανοεί και να εντοπίζει περιπτώσεις που αφορούν οικονομικές κυρώσεις, καθώς και περιπτώσεις για τις οποίες προβλέπεται μερική ή ολική απαγόρευση οικονομικής δραστηριότητας, ενώ ενθαρρύνει το προσωπικό, και ειδικότερα τα εξουσιοδοτημένα στελέχη, να αναφέρουν όλες τις υποθέσεις οικονομικών αδικημάτων που γίνονται αντιληπτές.
Κώδικας Δεοντολογίας και Ηθικής
Ο Κώδικας Δεοντολογίας και Ηθικής επισημαίνει τη σημασία που αποδίδει η Eurobank στην ενσωμάτωση αρχών στον τρόπο επαγγελματικής συμπεριφοράς και διεξαγωγής των εργασιών. Ο Κώδικας είναι ένας καθημερινός οδηγός για κάθε μέλος του προσωπικού της Eurobank, ανεξαρτήτως του τμήματος, της θέσης ή του ρόλου του.
Επέχει θέση κανονιστικού πλαισίου για την Εurobank, και λειτουργεί συμπληρωματικά και επικουρικά σε σχέση με την ισχύουσα νομοθεσία. Επιπροσθέτως, συμπληρώνεται από επιμέρους πολιτικές, οι οποίες χρησιμεύουν ως ένα περαιτέρω σημείο αναφοράς για το προσωπικό της Eurobank.
Κατά το 2021, δεν υπήρξαν διαπιστωμένα:
- Περιστατικά διαφθοράς.
- Περιστατικά απόλυσης ή επιβολής πειθαρχικών μέτρων σε εργαζομένους λόγω διαφθοράς.
- Περιστατικά τερματισμού ή μη ανανέωσης συμβάσεων με επιχειρηματικούς εταίρους λόγω παραβάσεων σχετιζόμενων με διαφθορά.
Μάθετε περισσότερα για τον Κώδικα Δεοντολογίας και Ηθικής.